Co oznacza zdrowie? – moja definicja zdrowia
Większość ludzi zdaje sobie sprawę, jak ważne jest zdrowie, kiedy są chorzy. Ale zdrowie to coś więcej niż brak choroby. Światowa Organizacja Zdrowia definiuje zdrowie jako „stan doskonałego samopoczucia fizycznego, psychicznego i społecznego”. Jest kilka rzeczy do skrytykowania w odniesieniu do tej definicji zdrowia z 1946 roku, m.in. zwroty „doskonały” i „stan”.
Niemniej jednak pozostaje on niezmieniony i nadal wpływa na praktykę profilaktyki i promocji zdrowia. To, co szczególnie podoba mi się w tej definicji zdrowia, to podkreślenie subiektywnego dobrostanu zamiast jakichkolwiek medycznych ideałów lub mierzonych wartości. Odpowiada to również mojemu poglądowi na zdrowie, że oprócz fizycznych aspektów zdrowia ważne są również aspekty psychospołeczne. Nawiasem mówiąc, „Zestaw narzędzi zdrowotnych” – moja i nasza książka na temat zdrowych firm – również podąża za tym podejściem.
Opieka zdrowotnaDla mnie zdrowie jest dość wysoko w hierarchii wartości
W rzeczywistości jest numerem dwa, zaraz po rodzinie. Uprawiam sport od przedszkola, od młodości interesuję się zdrowym odżywianiem, a najpóźniej zdrowiem psychologicznym i społecznym, odkąd studiuję psychologię. W ciągu ostatnich kilku lat temat zdrowia stał się również przedmiotem mojej aktywności zawodowej, między innymi dlatego, że jako zadeklarowany fetyszysta zdrowia potrafię go reprezentować szczególnie namiętnie i autentycznie.
Zawiera fizyczne, psychologiczne i społeczne aspekty zdrowia, które uważam za niezbędne i tworzy teoretyczne ramy, które wykorzystuję w poradnictwie, coachingu lub warsztatach. Na podstawie tego modelu każdy może opracować swój własny przepis na zdrowie. Oferuje również dobre punkty wyjścia do rozwoju organizacyjnego w kierunku zdrowej organizacji.
W praktyce zdrowie to dla mnie praca i życie w zgodzie z własnymi wartościami, spędzanie czasu z rodziną, przyjaciółmi lub książkami, regularne bieganie po przyrodzie, śpiewanie w chórze, wolontariat i jak najczęstsze spożywanie wegańskiego musu czekoladowego jedzone ze świeżymi malinami. Zobacz https://www.health.gov.sk/Clanok?vyzva-na-predkladanie-ponuky-20150223
Autorzy badają subiektywne znaczenie, jakie ogólna ludność niemiecka przypisuje obszarowi zdrowia. Ponadto analizowane są związki między subiektywną satysfakcją ze zdrowia a jego subiektywnym znaczeniem. Podstawą danych tego badania przekrojowego są wyniki ankiety na próbie 4808 reprezentatywnie dobranych osób z ogólnej populacji niemieckiej w wieku 14 lat i więcej. Okres badania trwał od maja do czerwca 2006 roku.
Z analizy wynika, że ogólny stan zdrowia jest najważniejszą dziedziną życia.
Znaczenie zdrowia wzrasta wraz z wiekiem. Jednak nie ma różnic w rankingach ważności według płci i klasy społecznej. Wysoka samoocena i odporność psychiczna idą w parze z większym znaczeniem zdrowia. Osoby z wysokimi objawami lęku i depresji oceniają zdrowie jako nieco mniej ważne niż osoby bez tych objawów.
Podsumowanie wyników wskazuje na wysoki poziom świadomości zdrowotnej w populacji niemieckiej we wszystkich klasach społecznych. Autorzy dochodzą zatem do wniosku, że programy interwencyjne, które mają na celu zwiększenie subiektywnego znaczenia zdrowia w ogóle w sensie prewencji pierwotnej, są zbędne. W odniesieniu do klasy społecznej nie udało się zidentyfikować grup docelowych, dla których ogólne odwołanie się do znaczenia zdrowia byłoby szczególnie przydatne.
Wiek szkoły podstawowej to faza życia, która charakteryzuje się licznymi etapami rozwojowymi i zadaniami. Wraz z przejściem do szkoły życie dzieci zmienia się zasadniczo; podlegają rytmowi wyznaczonemu przez system szkolny i są zobowiązani do skutecznego opanowania zadań rozwojowych i edukacyjnych wyznaczonych w szkole. Dobry stan zdrowia oraz odpowiednie wsparcie w szkole i rodzinie ułatwiają dzieciom skuteczne sprostanie stojącym przed nimi wyzwaniom. Zdrowie jest ważnym warunkiem sukcesu edukacyjnego naszych dzieci! Jednocześnie wykształcenie jest podstawowym warunkiem dobrego zdrowia w dzieciństwie i dorosłości. Edukacja i zdrowie – naprawdę dobry zespół!
Dlaczego powinniśmy bliżej przyjrzeć się zdrowiu i edukacji?
Zdrowie to cenny towar. Nie ma co do tego wątpliwości. Życzymy zdrowia innym w dniu urodzin lub kiedy muszą kichać; szybko wyzdrowieć, gdy ktoś jest chory; i cieszymy się, gdy osoba jest znowu zdrowa. Kiedy jesteśmy zdrowi, czujemy się dobrze. Jednak każdy, kto nie czuje się dobrze w swoim otoczeniu, na przykład w pracy, w klasie lub na uroczystości rodzinnej, czuje się chory.
Zdrowie i dobre samopoczucie są warunkiem wysokiej wydajności. Nie oznacza to, że ktoś, kto jest niezdrowy, na przykład z powodu przewlekłej choroby lub niepełnosprawności, nie jest w stanie działać. Ten sam występ – a nawet lepszy niż astrofizyka Stephena Hawkinga – jest możliwy, ale często kosztuje człowieka kilka razy więcej wysiłku. Wiele warunków wstępnych dla zdrowia i dobrego samopoczucia leży w naszych rękach, czy to w domu, czy w szkole. Możemy zapewnić zbilansowaną dietę, stworzyć bodźce do ćwiczeń i zapewnić, że dobrze się ze sobą dogadujemy. Ale co to wszystko ma wspólnego z edukacją i szkołą?
Koniecznie sprawdź pełną ofertę naszego gabinetu medycyny estetycznej https://www.wrosinski.pl jeżeli chcesz od teraz zadbać jeszcze bardziej o swoją urodę.